Johtaminen kansainvälisessä ympäristössä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS2301 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2009 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2011-2012) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Koskinen, Ossi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
6 | T-LT-3K | 29.8.2011 – 30.12.2011 | Anneli Rehn | Suomi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee kansainvälisen johtamisen haasteet sekä ymmärtää mitä asioita yritysjohdon tulee huomioida osana toiminnan ohjausta ja johtamista yrityksen toimiessa kansainvälisillä markkinoilla.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 90 h
- mistä luennot ja harjoitukset 39 h
- kokeisiin valmistautuminen 10 h
- harjoitustyö 10 h
- itsenäinen työ ja reflektointi 31 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Yrittäjyys
Sisältö
Organisaation tarvitseman kansainvälisen osaamisen määrittely, suunnittelu ja kehittäminen ja erilaiset kehittämismenetelmät. Kulttuurien erialaisuus ja johtamisen eettiset kysymykset kansainvälisessä toiminnassa.
Aluevaikuttavuus
Kurssi antaa opiskelijoille kv-johtamisen valmiuksia, joita he voivat hyödyntää työllistyttyään alueen kansainvälisiin yrityksiin.
Kansainvälisyys
Kurssi antaa opiskelijoille valmiuksia toimia kansainvälisissä esimiestehtävissä.
Opiskelumateriaali
Griffin, W. & Pustay, W. 2015. International Business - A managerial perspective. Pearson Education.
Luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot , ryhmätyöt, yritysvierailut, asiantuntijaluennot.
Arviointikriteerit
5 Opiskelija osaa perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja. Hän tunnistaa alan kehittämistarpeita.
3 Opiskelija osaa käyttää keskeisiä käsitteitä tehtävissä ja ymmärtää taustalla olevat teoreettiset lähtökohdat. Hän osaa määritellä alansa asiantuntija-alueen.
1 Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää keskeiset teoriat, periaatteet ja menetelmät. Hän tunnistaa alansa asiantuntijuusalueen.
Arviointimenetelmät
osallistuminen opetukseen 20 %
kurssitehtävä 30 %
Tentti 50 %