Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | TLS2103 | 
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot | 
| OPS: | T-LT 2009 | 
| Taso: | Tradenomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 3 (2011-2012) | 
| Laajuus: | 5 op | 
| Vastuuopettaja: | Pommelin-Andrejeff, Leena | 
| Opetuskieli: | Suomi | 
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
| Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen | 
|---|---|---|---|---|---|
| 7 | T-LT-3K, T-LT-3M | 29.8.2011 – 30.12.2011 | Leena Pommelin-Andrejeff | Suomi | 19.8.2011 – 4.9.2011 | 
Osaamistavoitteet
Opiskelija kehittää osaamistaan osallistua yrityksen strategiseen ja operatiiviseen suunnittelu- ja päätöksentekoprosessiin koskien markkinointitoimenpiteitä ja niiden koordinointia kansainvälisillä markkinoilla.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhtensä 135 h
- luennot ja harjoitukset 63 h
- itsenäinen työskentely 72 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Yrityksen kansainvälistyminen. Marketing Mix Elements in International Marketing.
Sisältö
Kansainvälisen markkinoinnin strategia ja kehittäminen. Strateginen ja operatiivinen suunnitteluprosessi.
Opiskelumateriaali
- Äijö,T. 2008. Kilpailukyky huippukuntoon: suomalaisyritys kansainvälistyy. Helsinki. Wsoy.
- Cohen,W.A. 2005 . The Marketing Plan. New York. John Wiley.
- Seristö, Hannu (toim) 2002. Kansainvälinen liiketoiminta. Helsinki. Wsoy. Sivut 1-160.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, projektityöt.
Arviointikriteerit
1 opiskelija ymmärtää kansainvälisen markkinoinnin suunnittelun merkityksen yrityksessä
3 opiskelija ymmärtää hyvin kansainvälisen markkinoinnin suunnittelun merkityksen yrityksessä
5 opiskelija ymmärtää erinomaisesti kansainvälisen markkinoinnin suunnittelun merkityksen yrityksessä
Arviointimenetelmät
Osallistuminen harjoituksiin, suoritetut harjoitustehtävät ja projektityö (50 %) ja tentti (50 %). Numeerinen arviointi (0-5).
