VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2009 > Vuosi 2 > Virtuaalinen markkinointi (TLS1104)

Virtuaalinen markkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1104
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-LT 2009
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2010-2011)
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2010-2011

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
730.8.2010 – 17.12.2010Anton SalmiSuomi20.8.2010 – 5.9.2010

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija omaksuu tietämystä virtuaalisesta toimintaympäristöstä ja sen erityisominaisuuksista verrattuna perinteiseen toimintaympäristöön. Huomiota kiinnitetään erityisesti suunnitteluun, ostoon, viestintään ja virtuaalisen markkinapaikan ylläpitoon.

Opiskelijan työmäärä

Kokonaistyömäärä 108 h. Työjärjestyksessä olevaa opiskelua 45 h. Itsenäistä opiskelua 63 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen, Mainosgrafiikka

Sisältö

Virtuaalisen toimintaympäristön erityispiirteet, käsitteet, internetmainonta, e-kaupankäynti, markkinointi virtuaalisia medioita käyttäen, web2 sekä elokuva ja ääni internetissä.

Opiskelumateriaali

- Hanson, W. 2000. Princeples of Internet Marketing. Cincinnati. South-Western College Publishing.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitustyöt.

Arviointikriteerit

Tentti:

5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa


Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Tentti 50%, ryhmätyöt ja projektit 50%.Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin