Yksityisoikeuden perusteet
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | TLS4401 | 
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot | 
| OPS: | T-LT 2007V | 
| Taso: | Tradenomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 2 (2008-2009) | 
| Laajuus: | 6 op | 
| Vastuuopettaja: | Hartman, Tuula | 
| Opetuskieli: | Suomi | 
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
| Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen | 
|---|---|---|---|---|---|
| 3 | 25.8.2008 – 20.12.2008 | Marjo Nyström | Suomi | 15.8.2008 – 7.9.2008 | |
| 4 | T-LT-2O | 27.10.2008 – 2.5.2009 | Tuula Hartman | Suomi | 6.10.2008 – 2.11.2008 | 
Osaamistavoitteet
Opiskelija johdatetaan oikeudelliseen ajatteluun ja hän oppii tuntemaan yleiskuvan keskeisistä yksityisoikeuden säädöksistä. Opiskelija harjaantuu oikeudellisten lähteiden käytössä, osaa tiedonhankinnassa hyödyntää finlex-järjestelmän ja käytössä olevia muita juridisia tietokantoja ja saavuttaa valmiuksia oikeudellisen tiedon soveltamiseen. Opiskelija oppii tuntemaan oikeudelliset peruskäsitteet, tutustuu Suomen oikeusjärjestyksen henkilö- velvoite- ja esineoikeuden peruskysymyksiin.
Opiskelijan työmäärä
Luennot ja harjoitukset 80 h, kokeisiin valmistautuminen 20 h, harjiotukset 20 h, itsenäinen työskentely ja reflektointi 60 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Sopimus- ja velvoiteoikeuden perusteet
Sisältö
Suomen oikeusjärjestys
Henkilöoikeus
Veloite- ja esineoikeuden perusteet
Yksityisoikeuden perusteet 
Yhteisöoikeuden perusteet
Kauppa- ja talouslainsäädäntö
Sopimuksen synty ja pätemättömyys
Käyttöoikeudet ja rahoitus
Opiskelumateriaali
Oppikirja opettajan myöhemmin ilmoittama
Voimassa oleva lainsäädäntö 
Muu opettajan ilmoittama oheismateriaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset, harjoitustyöt sekä itsenäinen opiskelu
Arviointikriteerit
1 Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää keskeiset teoriat, periaatteet ja menetelmät. Hän tunnistaa alansa asiantuntijuusalueen. 
  
3 Opiskelija osaa käyttää keskeisiä käsitteitä tehtävissä ja ymmärtää taustalla olevat teoreettiset lähtökohdat. Hän osaa määritellä alansa asiantuntija-alueen. 
5 Opiskelija osaa perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja. Hän tunnistaa alan kehittämistarpeita.
Arviointimenetelmät
Kurssikokeet ja harjoitusten arviointi, aktiivinen osallistuminen
Numeerinen arviointi (0-5)
