Markkinoinnin perusteet
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | TLA0201 | 
| Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot | 
| OPS: | T-LT 2007 | 
| Taso: | Tradenomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 1 (2007-2008) | 
| Laajuus: | 5 op | 
| Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim | 
| Opetuskieli: | Suomi | 
Toteutukset lukuvuonna 2007-2008
| Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen | 
|---|---|---|---|---|---|
| 7 | T-LT-1-1, T-LT-1-2 | 27.8.2007 – 7.3.2008 | Paula Lundman | Suomi | 17.8.2007 – 7.9.2007 | 
| 8 | T-LT-1-3, T-LT-1-4 | 27.8.2007 – 7.3.2008 | Paula Lundman | Suomi | 17.8.2007 – 7.9.2007 | 
| 9 | 27.8.2007 – 21.12.2007 | Paula Lundman | Suomi | 17.8.2007 – 7.9.2007 | 
Osaamistavoitteet
Opiskelija saa valmiudet toteuttaa luovasti ja tuloksellisesti asiakassuhdemarkkinointia yrityksissä ja yhteisöissä sekä osaa laatia toimivan liikeidean ja toteuttaa sitä markkinoinnin peruskilpailukeinoja hyväksikäyttäen.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 50 h. Itsenäistä opiskelua: 85 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Sisältö
Kokonaisvaltaisen markkinoinnin lähtökohdat, sisäinen ja ulkoinen toimintaympäristö, kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen. Segmentointi, markkinoinnin kannattavuus sekä liikeidean laatiminen. Tuotepäätökset, hintapäätökset, saatavuuspäätökset, palvelujen markkinoinnin lähtökohdat.
Opiskelumateriaali
- Bergström. S  Leppänen.A. 2003. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita Prima Oy.
- Blythe. J 2001. Essentials of Marketing. 2nd ed. Harlow. Prentice Hall
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, pienryhmä- ja harjoitustyöt, projektityöt.
Arviointikriteerit
1 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin johtamisen perusteet. 
3  Opiskelijalla on hyvä ymmärrys markkinointijohtamisen periaatteisiin ja osaa suppeasti soveltaa periaatteita käytännössä. 
5 Opiskelijalla on kiitettävä ymmärrys markkinontijohtamisen periaatteista ja osaa laajasti soveltaa periaatteita käytännössä.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5). Aktiivinen osallistuminen luennoilla, harjoitustyö ja tentti.
