Kansainvälisten henkilöstöresurssien ohjaaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS2302 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2006 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2008-2009) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Malin, Timo |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
2 | T-LT-3K | 27.10.2008 – 7.3.2009 | Anneli Rehn | Suomi | 6.10.2008 – 2.11.2008 |
3 | 5.1.2009 – 7.3.2009 | Ossi Koskinen | Suomi | 8.12.2008 – 11.1.2009 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija tuntee kansainvälisessä toimintaympäristössä toimivien yritysten henkilöstöhallinnon keskeiset tehtäväalueet ja erityiskysymykset sekä eri kulttuurien vaikutukset ihmiseen työyhteisössä. Lisäksi hänen tulee tietää, mitä valmentautuminen kansainvälisiin tehtäviin edellyttää.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 40 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 40 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Henkilöstöresurssien ohjaus
Sisältö
Kansainvälinen henkilöstöstrategia, kulttuurien vaikutus johtamiseen ja hallintoon, valmentautuminen kansainvälisiin tehtäviin, ihminen monikulttuurisessa ympäristössä.
Opiskelumateriaali
- Hofstede G., Hofstedt G.J. and Minkov M. 2010. Cultures and organizations: software of the mind: Intercultural cooperation and its importance for survival. 3rd edition. New York. McGraw Hill.
- Luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt, yritysvierailut, asiantuntijaluennot.
Arviointikriteerit
5 Opiskelija osaa perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja. Hän tunnistaa alan kehittämistarpeita.
3 Opiskelija osaa käyttää keskeisiä käsitteitä tehtävissä ja ymmärtää taustalla olevat teoreettiset lähtökohdat. Hän osaa määritellä alansa asiantuntija-alueen.
1 Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää keskeiset teoriat, periaatteet ja menetelmät. Hän tunnistaa alansa asiantuntijuusalueen.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5).
Projektityö 60%
Tentti 30%
Aktiivisuus 10%