Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS2103 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2006 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2008-2009) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Pommelin-Andrejeff, Leena |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
2 | T-LT-3K | 25.8.2008 – 20.12.2008 | Paula Lundman | Suomi | 15.8.2008 – 31.8.2008 |
3 | 25.8.2008 – 20.12.2008 | Kari Tikkala | Suomi | 15.8.2008 – 31.8.2008 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija kehittää osaamistaan osallistua yrityksen strategiseen ja operatiiviseen suunnittelu- ja päätöksentekoprosessiin koskien markkinointitoimenpiteitä ja niiden koordinointia kansainvälisillä markkinoilla.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhtensä 135 h
- luennot ja harjoitukset 63 h
- itsenäinen työskentely 72 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Yrityksen kansainvälistyminen. Marketing Mix Elements in International Marketing.
Sisältö
Kansainvälisen markkinoinnin strategia ja kehittäminen. Strateginen ja operatiivinen suunnitteluprosessi.
Opiskelumateriaali
- Äijö,T. 2008. Kilpailukyky huippukuntoon: suomalaisyritys kansainvälistyy. Helsinki. Wsoy.
- Cohen,W.A. 2005 . The Marketing Plan. New York. John Wiley.
- Seristö, Hannu (toim) 2002. Kansainvälinen liiketoiminta. Helsinki. Wsoy. Sivut 1-160.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, projektityöt.
Arviointikriteerit
1 opiskelija ymmärtää kansainvälisen markkinoinnin suunnittelun merkityksen yrityksessä
3 opiskelija ymmärtää hyvin kansainvälisen markkinoinnin suunnittelun merkityksen yrityksessä
5 opiskelija ymmärtää erinomaisesti kansainvälisen markkinoinnin suunnittelun merkityksen yrityksessä
Arviointimenetelmät
Osallistuminen harjoituksiin, suoritetut harjoitustehtävät ja projektityö (50 %) ja tentti (50 %). Numeerinen arviointi (0-5).