VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2006 > Vuosi 3 > Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu (TLS2103)

Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS2103
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-LT 2006
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2008-2009)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Pommelin-Andrejeff, Leena
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2008-2009

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
2T-LT-3K25.8.2008 – 20.12.2008Paula LundmanSuomi15.8.2008 – 31.8.2008
3 25.8.2008 – 20.12.2008Kari TikkalaSuomi15.8.2008 – 31.8.2008

Osaamistavoitteet

Opiskelija kehittää osaamistaan osallistua yrityksen strategiseen ja operatiiviseen suunnittelu- ja päätöksentekoprosessiin koskien markkinointitoimenpiteitä ja niiden koordinointia kansainvälisillä markkinoilla.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhtensä 135 h
- luennot ja harjoitukset 63 h
- itsenäinen työskentely 72 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Yrityksen kansainvälistyminen. Marketing Mix Elements in International Marketing.

Sisältö

Kansainvälisen markkinoinnin strategia ja kehittäminen. Strateginen ja operatiivinen suunnitteluprosessi.

Opiskelumateriaali

- Äijö,T. 2008. Kilpailukyky huippukuntoon: suomalaisyritys kansainvälistyy. Helsinki. Wsoy.
- Cohen,W.A. 2005 . The Marketing Plan. New York. John Wiley.
- Seristö, Hannu (toim) 2002. Kansainvälinen liiketoiminta. Helsinki. Wsoy. Sivut 1-160.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, projektityöt.

Arviointikriteerit

1 opiskelija ymmärtää kansainvälisen markkinoinnin suunnittelun merkityksen yrityksessä
3 opiskelija ymmärtää hyvin kansainvälisen markkinoinnin suunnittelun merkityksen yrityksessä
5 opiskelija ymmärtää erinomaisesti kansainvälisen markkinoinnin suunnittelun merkityksen yrityksessä

Arviointimenetelmät

Osallistuminen harjoituksiin, suoritetut harjoitustehtävät ja projektityö (50 %) ja tentti (50 %). Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin