VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2006 > Vuosi 3 > Vähittäiskaupan suunnittelu ja toiminta (TLS1306)

Vähittäiskaupan suunnittelu ja toiminta

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1306
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-LT 2006
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2008-2009)
Laajuus: 6 op
Vastuuopettaja: Björkman, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2008-2009

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
2T-LT-3M25.8.2008 – 7.3.2009Päivi BjörkmanSuomi15.8.2008 – 31.8.2008

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee vähittäiskaupan toimintaedellytyksiin vaikuttavat tekijät. Hän osaa laatia kaupan strategisen suunnitelman ja soveltaa sitä päivittäisessä toiminnassa. Perehdytään toimintaketjun hallintaan päivittäistavarakaupan kilpailukeinona.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 50 h. Itsenäistä opiskelua: 85 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Asiakaslähtöinen markkinointi, Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen, Palvelujen markkinonti.

Sisältö

Vähittäiskaupan toiminnan johtaminen asiakaslähtöisesti, toimintaketjun, kysynnän ja tarjonnan hallinta. Tuotestrategiat ja tuoteryhmien roolit kilpailukeinoina.

Opiskelumateriaali

Finne, Sami; Kokkonen, Tuomas: ECR-Asiakaslähtöinen toimintaketjun hallinta. WSOY 1998
-ajankohtaiset artikkelit

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, opintokäynnit ja niiden raportointi, ryhmätyöt

Arviointikriteerit

1 Opiskelija ymmärtää vähittäiskaupan toimintaympärstön asiakaslähtöisen johtamisen periaatteet. Vähittäiskaupan toiminnan johtaminen asiakaslähtöisesti, toimintaketjun, kysynnän ja tarjonnan hallinta. Tuotestrategiat ja tuoteryhmien roolit kilpailukeinoina.
3 Opiskelija osaa kiitettävästi vähittäiskaupan toimintaympäristön asiakaslähtöisen johtamisen ja strategisen suunnittelun periaatteet. Opiskelija osaa erittäin hyvin käytönnössä tehdä markkinoinnin johtamistoimenpiteitä vähittäiskaupassa.
5 Opskelija osaa hyvin vähittäiskaupan toimintaympäristön asiakaslähtöisen johtamisen ja strategisen suunnittelun periaatteet. Opiskelija osaa käytönnössä tehdä markkinoinnin johtamistoimenpiteitä vähittäiskaupassa.

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5). Aktiivinen osallistuminen 5%, ryhmätyöt 15 % ja ryhmätentti 80%


Takaisin