Vähittäiskaupan suunnittelu ja toiminta
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1306 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2006 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2008-2009) |
Laajuus: | 6 op |
Vastuuopettaja: | Björkman, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
2 | T-LT-3M | 25.8.2008 – 7.3.2009 | Päivi Björkman | Suomi | 15.8.2008 – 31.8.2008 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee vähittäiskaupan toimintaedellytyksiin vaikuttavat tekijät. Hän osaa laatia kaupan strategisen suunnitelman ja soveltaa sitä päivittäisessä toiminnassa. Perehdytään toimintaketjun hallintaan päivittäistavarakaupan kilpailukeinona.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 50 h. Itsenäistä opiskelua: 85 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Asiakaslähtöinen markkinointi, Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen, Palvelujen markkinonti.
Sisältö
Vähittäiskaupan toiminnan johtaminen asiakaslähtöisesti, toimintaketjun, kysynnän ja tarjonnan hallinta. Tuotestrategiat ja tuoteryhmien roolit kilpailukeinoina.
Opiskelumateriaali
Finne, Sami; Kokkonen, Tuomas: ECR-Asiakaslähtöinen toimintaketjun hallinta. WSOY 1998
-ajankohtaiset artikkelit
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, opintokäynnit ja niiden raportointi, ryhmätyöt
Arviointikriteerit
1 Opiskelija ymmärtää vähittäiskaupan toimintaympärstön asiakaslähtöisen johtamisen periaatteet. Vähittäiskaupan toiminnan johtaminen asiakaslähtöisesti, toimintaketjun, kysynnän ja tarjonnan hallinta. Tuotestrategiat ja tuoteryhmien roolit kilpailukeinoina.
3 Opiskelija osaa kiitettävästi vähittäiskaupan toimintaympäristön asiakaslähtöisen johtamisen ja strategisen suunnittelun periaatteet. Opiskelija osaa erittäin hyvin käytönnössä tehdä markkinoinnin johtamistoimenpiteitä vähittäiskaupassa.
5 Opskelija osaa hyvin vähittäiskaupan toimintaympäristön asiakaslähtöisen johtamisen ja strategisen suunnittelun periaatteet. Opiskelija osaa käytönnössä tehdä markkinoinnin johtamistoimenpiteitä vähittäiskaupassa.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5). Aktiivinen osallistuminen 5%, ryhmätyöt 15 % ja ryhmätentti 80%