Liike-elämän englanti I (Osa A)
Rakennetyyppi: | Opintojakson osa |
---|---|
Koodi: | TLP0315A |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2006 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2006-2007) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Auranen, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2006-2007
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | T-LT-1-2 | 28.8.2006 – 22.12.2006 | Päivi Auranen | Suomi | 18.8.2006 – 10.9.2006 |
2 | T-LT-1-3 | 28.8.2006 – 22.12.2006 | Päivi Auranen | Suomi | 18.8.2006 – 10.9.2006 |
3 | T-LT-1-4 | 28.8.2006 – 22.12.2006 | Ulla Piltti | Suomi | 18.8.2006 – 10.9.2006 |
4 | T-LT-1-1 | 8.1.2007 – 25.5.2007 | Camilla Harald | Suomi | 11.12.2006 – 14.1.2007 |
5 | 8.1.2007 – 4.5.2007 | Ulla Piltti | Suomi | 11.12.2006 – 14.1.2007 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy englannin kielen ammatilliseen kielenkäyttöön. Tavoitteena on kehittää kirjallista ja suullista taitoa työelämää varten. Opiskelija oppii ammattisanastoa. Opiskelijalla on mahdollisuus parantaa myös peruskielitaitoaan.
Opiskelijan työmäärä
81 h, josta 39 lähiopetusta ja 41 itsenäistä työskentelyä.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Lukion kurssit, tasotesti tai Valmentava Englanti -opintojakso.
Sisältö
Ammattikieli ja sanasto. Lukeminen, kirjoittaminen, puhuminen ja kuunteleminen. Työelämän suulliset ja kirjalliset kielenkäyttötilanteet kuten esittäytyminen, yritysesittelyt, myynti- ja asiakastilanteet.
Aluevaikuttavuus
Kyky työskennellä englannin kielellä paikallisesti.
Kansainvälisyys
Kyky työskennellä kansainvälisesti englannin kielellä.
Opiskelumateriaali
Ohjaajan kurssilla ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Tekstien lukemista, dokumenttien tuottamista, suullisia tehtäviä, ryhmätyöskentelyä, luentoja, harjoituksia, itsenäistä opiskelua.
Arviointikriteerit
Osallistuminen ja aktiivisuus, tehtävät ja tentti. Numeerinen arviointi (0-5).
1= Opiskelija ymmärtää tekstin/keskustelun pääasiat ja pyrkii osallistumaan. Opiskelija osaa alansa keskeistä sanastoa.
3= Opiskelija ymmärtää ja tuottaa oman alansa tekstiä tai keskustelua vaikka ei vielä täysin sujuvasti. Opiskelija tuntee alansa sanastoa.
5=Opiskelija kommunikoi sujuvasti ja omaa laajan sanavaraston sekä yleisesti että erikoisalallaan. Opiskelija pyrkii jatkuvasti kehittämään taitojaan.
Arviointimenetelmät
Suulliset ja kirjalliset tehtävät sekä lopputentti.