Visuaalisuus mediatuotteissa
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS6304 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | T-LT 2005V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2007-2008) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Backman, Maj-Lis |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2007-2008
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 29.10.2007 – 7.3.2008 | Anders Brunberg, Karl-Johan Smeds | Suomi | 8.10.2007 – 2.11.2007 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy visuaalisen viestinnän peruskäsitteisiin. Hän saa käsityksen media-alasta ja viestinnällisistä tuotteista. Opiskelija osaa hahmottaa kokonaisuuksia ja tekstiä kuvana.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 135 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 60 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 75 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Tiedottava viestintä ja Suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen.
Sisältö
Mediatuotteiden lajit, painotuotteen typografia, visuaalinen suunnittelu, värien viestit, kuvitus, talotyyli, mainostekstit.
Opiskelumateriaali
Nieminen T. 2004. Visuaalinen markkinointi. WSOY. Itkonen M. 2004. Typografian käsikirja. RPS-Yhtiöt. Vähämäki M. 2000. Mediatalous. Edita.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt, yritysvierailut.
Arviointikriteerit
1 opiskelija ymmärtää visualisuuden mediatuotteissa perusteita
3 opiskelija ymmärtää hyvin visualisuuden mediatuotteissa perusteita ja osaa soveltaa niitä monelta osin
5 opiskelija ymmärtää erinomaisesti visualisuuden mediatuotteissa perusteita ja osaa soveltaa niitä käytännössä erittäin hyvin
Arviointimenetelmät
Harjoitukset ja tentti.