Yhteisöviestintä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS6101 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | T-LT 2005V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2006-2007) |
Laajuus: | 6 op |
Vastuuopettaja: | Waltermann, Marianne |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2006-2007
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 8.1.2007 – 4.5.2007 | Marianne Waltermann | Suomi | 11.12.2006 – 14.1.2007 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää viestinnän tärkeyden yhteisön yhteisten tavoitteiden saavuttamisessa sekä tuntee markkinointiviestinnän keinot ja niiden erityispiirteet. Opiskelija saa käsityksen siitä, miten viestinnän strategioita luodaan ja yrityskuvaa rakennetaan. Opiskelija ymmärtää hallinnon viestinnän erityispiirteet ja kykenee tuottamaan luontevaa, virheetöntä ja helppolukuista asiatyyliä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä 162 h.
- työjärjestyksessä 78 h.
- projketityöskentelyä 84 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Tiedottava viestintä. Suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen.
Sisältö
Profilointi, yhteys- ja tiedotustoiminta sekä sisäinen viestintä ja hallintoviestintä. Henkilöstölehden tekemisen prosessi. Markkinointiviestinnän rooli yhteisön viestinnässä, medioiden mahdollisuudet sekä mainostekstin analysointi ja suunnittelu. Harjoitusten avulla kiinnitetään huomiota myös kieleen.
Opiskelumateriaali
Juholin, E. 2001. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. Inforviestintä. Hämeenlinna. Vuokko, P. 2003. Markkinointiviestintä. Merkitys, vaikutus ja keinot. WSOY. Porvoo.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ekskursiot, markkinointilaisuuden järjestäminen.
Arviointikriteerit
1=Tuntee yhteisö- ja markkinontiviestinnän tehtävät. Tuottaa työelämän perustekstilajeja. On mukana projektityöskentelyssä.
3=Tuntee yhteisö- markkinointiviestinnän tehtävät sekä strategiat. Tuottaa työelämän tekstilajeja ja tekee tyylivalintoja tilanteen ja kohderyhmän mukaan hyvällä kielellä. On aktiivisesti mukana projektityöskentelyssä.
5=Tuntee ja osaa soveltaa ja perustella yhteisöviestinnän tehtäviin liittyviä valintoja sekä laatii strategioita. Tuottaa laadukkaita työelämän tekstilajeja ja tekee tyylivalintoja tilanteen ja kohderyhmän mukaan erinomaisella kielellä. On aktiivisesti ja tuloksellisesti mukana projektityöskentelyssä.
Arviointimenetelmät
Projektiportfolio. Numeerinen 1 - 5.