Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | TLS1202 | 
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot | 
| OPS: | T-LT 2005V | 
| Taso: | Tradenomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 3 (2007-2008) | 
| Laajuus: | 8 op | 
| Vastuuopettaja: | Hellström, Heidi | 
| Opetuskieli: | Suomi | 
Toteutukset lukuvuonna 2007-2008
| Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | T-LT-3M | 27.8.2007 – 7.3.2008 | Kari Tikkala | Suomi | 17.8.2007 – 7.9.2007 | 
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija tuntee muutosprosessin visioista konkreettiseksi toiminnaksi. Opiskelija tietää markkinoinnin suunnitteluprosessin ja markkinoinnin johtamisen perusperiaatteet.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 216h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 104h ja projektitöiden tekemistä 112h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet.
Sisältö
Markkinoinnin suunnittelun perustat, lähtökohta-analyysit, strategiat, tavoitteiden asettaminen, markkinointitoimenpiteiden suunnittelu, seuranta, henkilökunnan sitouttaminen suunnitelman toteutukseen ja markkinoinnin johtaminen. Projektityö.
Opiskelumateriaali
- Andeberg, L. Eliason, B. 1997. Marknadsplanen. 2 uppl. Malmö. Liber Läromedel. 
- Cohen, P. uusin painos. Marketing Plan. New York. Wiley&Sons. 
- Lumijärvi O-P. 1997. Toimintojohtaminen - activity based managementin suomalaisia sovelluksia. Espoo. WSOY. 
- Luentojen alussa ilmoitettava muu oppimateriaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja tehtävät, projektityö.
Arviointikriteerit
5= Opiskelija pystyy kehittämään innovatiivisen markkinointisuunitelman käytännön esimerkkien avulla
3 = Opiskelija osaa soveltaa markkinointisuunitelman sisältöä käytännössä
1 = Opiskelija ymmärtää markkinointisuunnitelman rakenteen
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5).
