Suhdemarkkinointi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1102 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2005V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2006-2007) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2006-2007
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 8.1.2007 – 4.5.2007 | Kim Skåtar | Suomi | 11.12.2006 – 14.1.2007 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija saa perinteisten markkinoinnin kilpailukeinojen lisäksi perustiedot siitä, kuinka käytännössä suhdemarkkinointi, verkostot ja vuorovaikutukset toimivat markkinoinnissa. Opiskelija osaa soveltaa tietoaan yritystoiminnassa.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 81 h. Ohjattua lähiopetusta: 39 h. Itsenäistä opiskelua: 42 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet. Sales Management.
Sisältö
Suhdemarkkinoinnin käsitteet, erilaiset markkinatasolla olevat suhteet, asiakkaan ja yrityksen väliset suhteet sekä suhteiden vaikutus markkinointiin.
Aluevaikuttavuus
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
- Gummeson, E. 2004. Suhdemarkkinointi, 4p:stä 30 R:ään. Helsinki. Talentum.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitus- ja projektityöt.
Arviointikriteerit
Tentti:
5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa
Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5). Harjoitustyö 50% ja tentti 50%.