Markkinoinnin perusteet
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLA0201 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2005V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2005-2006) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2005-2006
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | T-LT-1-1, T-LT-1-2 | 22.8.2005 – 31.12.2005 | Paula Lundman | Suomi | 15.8.2005 – 2.9.2005 |
2 | T-LT-1-3, T-LT-1-4 | 22.8.2005 – 31.12.2005 | Paula Lundman | Suomi | 15.8.2005 – 2.9.2005 |
3 | 2.1.2006 – 16.6.2006 | Paula Lundman | Suomi | 5.12.2005 – 2.1.2006 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija saa valmiudet toteuttaa luovasti ja tuloksellisesti asiakassuhdemarkkinointia yrityksissä ja yhteisöissä sekä osaa laatia toimivan liikeidean ja toteuttaa sitä markkinoinnin peruskilpailukeinoja hyväksikäyttäen.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 50 h. Itsenäistä opiskelua: 85 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Sisältö
Kokonaisvaltaisen markkinoinnin lähtökohdat, sisäinen ja ulkoinen toimintaympäristö, kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen. Segmentointi, markkinoinnin kannattavuus sekä liikeidean laatiminen. Tuotepäätökset, hintapäätökset, saatavuuspäätökset, palvelujen markkinoinnin lähtökohdat.
Opiskelumateriaali
- Bergström. S Leppänen.A. 2003. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita Prima Oy.
- Blythe. J 2001. Essentials of Marketing. 2nd ed. Harlow. Prentice Hall
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, pienryhmä- ja harjoitustyöt, projektityöt.
Arviointikriteerit
1 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin johtamisen perusteet.
3 Opiskelijalla on hyvä ymmärrys markkinointijohtamisen periaatteisiin ja osaa suppeasti soveltaa periaatteita käytännössä.
5 Opiskelijalla on kiitettävä ymmärrys markkinontijohtamisen periaatteista ja osaa laajasti soveltaa periaatteita käytännössä.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5). Aktiivinen osallistuminen luennoilla, harjoitustyö ja tentti.