VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2005 > Vuosi 2 > Palvelujen markkinointi (TLS1103)

Palvelujen markkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1103
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-LT 2005
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2006-2007)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2006-2007

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
128.8.2006 – 22.12.2006Kim SkåtarSuomi18.8.2006 – 10.9.2006

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on perehdyttää opiskelija palvelujen markkinoinnin erityispiirteisiin ja kilpailukeinoihin. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan käytännön yritystoimintaan.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 50 h. Itsenäistä opiskelua: 85 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet, Sales Management.

Sisältö

Palvelujärjestelmän osat, palvelun laatu ja palvelukehittely, palvelun markkinoinnin kilpailumalli, palvelujohtamisen periaatteet.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

- Grönroos, C. 2009. Palveluiden johtaminen ja markkinointi Wsoy pro. Muu luennoitsijan määräämä materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, harjoitustyöt, projektityöt.

Arviointikriteerit

Tentti:

5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa


Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5). Aktiivinen osallistuminen luennoilla 25%, harjoitustyö 25% ja tentti 50%.


Takaisin