VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2005 > Vuosi 1 > Markkinoinnin perusteet (TLA0201)

Markkinoinnin perusteet

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLA0201
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: T-LT 2005
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2005-2006)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2005-2006

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1T-LT-1-1, T-LT-1-222.8.2005 – 31.12.2005Paula LundmanSuomi15.8.2005 – 2.9.2005
2T-LT-1-3, T-LT-1-422.8.2005 – 31.12.2005Paula LundmanSuomi15.8.2005 – 2.9.2005
3 2.1.2006 – 16.6.2006Paula LundmanSuomi5.12.2005 – 2.1.2006

Osaamistavoitteet

Opiskelija saa valmiudet toteuttaa luovasti ja tuloksellisesti asiakassuhdemarkkinointia yrityksissä ja yhteisöissä sekä osaa laatia toimivan liikeidean ja toteuttaa sitä markkinoinnin peruskilpailukeinoja hyväksikäyttäen.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 50 h. Itsenäistä opiskelua: 85 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Sisältö

Kokonaisvaltaisen markkinoinnin lähtökohdat, sisäinen ja ulkoinen toimintaympäristö, kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen. Segmentointi, markkinoinnin kannattavuus sekä liikeidean laatiminen. Tuotepäätökset, hintapäätökset, saatavuuspäätökset, palvelujen markkinoinnin lähtökohdat.

Opiskelumateriaali

- Bergström. S – Leppänen.A. 2003. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita Prima Oy.
- Blythe. J 2001. Essentials of Marketing. 2nd ed. Harlow. Prentice Hall
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, pienryhmä- ja harjoitustyöt, projektityöt.

Arviointikriteerit

1 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin johtamisen perusteet.
3 Opiskelijalla on hyvä ymmärrys markkinointijohtamisen periaatteisiin ja osaa suppeasti soveltaa periaatteita käytännössä.
5 Opiskelijalla on kiitettävä ymmärrys markkinontijohtamisen periaatteista ja osaa laajasti soveltaa periaatteita käytännössä.

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5). Aktiivinen osallistuminen luennoilla, harjoitustyö ja tentti.


Takaisin