VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Kiinteistövälittäjän erikoistumisopinnot (T-KE) > 2012 > Vuosi 1 > Marknadsföring av bostäder (TKEX0301)

Marknadsföring av bostäder

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TKEX0301
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: T-KE 2012
Taso: Erikoistumiskoulutus
Opiskeluvuosi: 1 (2012-2013)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Sabel, Thomas
Opetuskieli: Ruotsi

Osaamistavoitteet

Målsättningen är att studeranden känner fastighetsförmedlarens verksamhetsmiljö och de speciella krav som den ställer. Studeranden förstår marknadsföringens planeringsprocess i fastighetsförmedlingsbranschen. Studeranden förstår också grundprinciperna för marknadsföringsledning.

Opiskelijan työmäärä

Totala arbetsmängd 135 h
- lektioner 50 h
- distansarbete 85 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Inga förkunskaper krävs

Sisältö

Fastighetsförmedlaren som tjänsteproducent, marknadsföring av investerings- och bostadsobjekt. Grunderna för marknadsföringsplanering, situationsanalys, strategier, målsättning, planering och budgetering av marknadsföring, uppföljning, personalens engagemang i förverkligandet av planeringen samt marknadsföringsledning

Opiskelumateriaali

Kasso, Matti (2005). Asunto- ja kiinteistökauppa. Helsinki: Talentum.

Kim, W. Chan (2005) Sinisen meren strategia. Helsinki: Talentum.

Keski-Kasari, Arja (2002). Markkinoinnin vuosisuunnitelma 2003: case: Huoneistomedia LKV, Seinäjoki. Opinnäytetyö Vaasan ammattikorkeakoulu.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar samt handledda övningar.

Arviointikriteerit

1 studerande förstår marknadsföringens grunder
3 studerande förstår marknadsföringens grunder bra och kan självständigt marknadsförings uppdrag
5 studerande förstår mycket bra marknadsföringens grundprinciper och kan tillämpa dessa kunskaper i praktiken.

Arviointimenetelmät

Skriftlig examen 50% och inlämnade övningsuppgifter 50%


Takaisin