Marknadsföring av bostäder
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TKEX0301 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-KE 2012 |
Taso: | Erikoistumiskoulutus |
Opiskeluvuosi: | 1 (2012-2013) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Sabel, Thomas |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Osaamistavoitteet
Målsättningen är att studeranden känner fastighetsförmedlarens verksamhetsmiljö och de speciella krav som den ställer. Studeranden förstår marknadsföringens planeringsprocess i fastighetsförmedlingsbranschen. Studeranden förstår också grundprinciperna för marknadsföringsledning.
Opiskelijan työmäärä
Totala arbetsmängd 135 h
- lektioner 50 h
- distansarbete 85 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Inga förkunskaper krävs
Sisältö
Fastighetsförmedlaren som tjänsteproducent, marknadsföring av investerings- och bostadsobjekt. Grunderna för marknadsföringsplanering, situationsanalys, strategier, målsättning, planering och budgetering av marknadsföring, uppföljning, personalens engagemang i förverkligandet av planeringen samt marknadsföringsledning
Opiskelumateriaali
Kasso, Matti (2005). Asunto- ja kiinteistökauppa. Helsinki: Talentum.
Kim, W. Chan (2005) Sinisen meren strategia. Helsinki: Talentum.
Keski-Kasari, Arja (2002). Markkinoinnin vuosisuunnitelma 2003: case: Huoneistomedia LKV, Seinäjoki. Opinnäytetyö Vaasan ammattikorkeakoulu.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar samt handledda övningar.
Arviointikriteerit
1 studerande förstår marknadsföringens grunder
3 studerande förstår marknadsföringens grunder bra och kan självständigt marknadsförings uppdrag
5 studerande förstår mycket bra marknadsföringens grundprinciper och kan tillämpa dessa kunskaper i praktiken.
Arviointimenetelmät
Skriftlig examen 50% och inlämnade övningsuppgifter 50%