Isännöinnin viestintä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TIE0301 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-IE 2009 |
Taso: | Erikoistumiskoulutus |
Opiskeluvuosi: | 1 (2009-2010) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Waltermann, Marianne |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2009-2010
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 24.8.2009 – 19.12.2009 | Marianne Waltermann | Suomi | 14.8.2009 – 20.9.2009 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy viestinnän ja viestinnällisten keinojen merkitykseen asiakaspalvelussa, isännöitsijän rooliin asunto-osakeyhtiössä sekä isännöinnin eettisiin ohjeisiin, joiden tulee heijastua viestintään.
Opiskelija oppii hallitsemaan asuntoyhtiökokoukseen liittyvän kokoustekniikan ja muut toimenpiteet. Isännöitsijän työhön liittyvä sanasto ja terminologia.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 108 h, josta lähitunteja 52 ja itsenäistä opiskelua 56 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
Hyvän ja toimivan viestinän merkitys isännöitsijän ja yrittäjän työssä.
Asunto-osakeyhtiökokouksen kokoustekniikka, pöytäkirjan kirjoittaminen ja materiaalien arkistointi. Osakkaiden tiedottaminen ja tiedottamiseen liittyvä viestintäpsykologia.
Opiskelumateriaali
Kaari-Kaivanto-Kanerva-Kuhanen, Kiinteistön asiakirjaopas, 2006
Voimassa oleva lainsäädäntö
Muu opettajan ilmoittama oheismateriaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja projektityöt.
Arviointikriteerit
5= Opiskelija hallitsee erinomaisesti kurssilla käsitellyt asiat ja kykenee hahmottamaan suuret asiakokonaisuudet ja asioiden väliset suhteet. Lisäksi opiskelija kykenee vaihtelevasti, eri olosuhteissa soveltamaan opittuja asioita käytäntöön.
3= Opiskelija osaa kurssilla käsitellyt asiat hyvin ja ymmärtää kurssilla käsiteltyjen asioiden merkityksen asiakokonaisuudessa. Opiskelija kykenee ohjatusti soveltamaan opittua käytäntöön.
1= Opiskelija osaa kurssilla käsitellyt peruskäsitteet ja -asiat.
Arviointimenetelmät
Projektityö ja muut harjoitukset