VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > International Business (T-IB) > 2009 > Vuosi 3 > Market Environment in Asia (TIS1402)

Market Environment in Asia

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TIS1402
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: T-IB 2009
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2011-2012)
Laajuus: 7 op
Vastuuopettaja: Nahan-Suomela, Rosmeriany
Opetuskieli: Englanti

Osaamistavoitteet

The aim of the course is to provide students with an overview of the Asian markets and factors influencing operations of Western companies in Asia.

Opiskelijan työmäärä

Total work load of the course: 189 h
- of which scheduled studies: 90 h
- of which autonomous studies: 99 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Basic studies at VAMK

Sisältö

Market characteristics in Asia, strategies used by multinational corporations in Asia, Asian management systems.

Opiskelumateriaali

Lassere, Philip (2006): Strategies For Asia Pacific: Building the Business In Asia. Palgrave MacMillan. USA

Chen, M. (2004): Asian Management Systems. Chinese, Japanese and Korean Styles of Business. Thomson Learning. London.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Cooperative learning through problem-based studies and personal learning plan.

Arviointikriteerit

According to the assement of the Asian university

Arviointimenetelmät

Course participation, examination and project assignments.


Takaisin