VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2012V > Vuosi 2 > Marknadsstrategi och -planering (TFS1306)

Marknadsstrategi och -planering

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1306
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: T-FE 2012V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2013-2014)
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Lillhannus, Åsa
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
12.9.2013 – 20.12.2013Åsa LillhannusRuotsi16.8.2013 – 13.9.2013

Osaamistavoitteet

Målet är att studerande känner till förändringsprocessen från vision till konkret handling. Studerande vet grundprinciperna för marknadsföringens planeringsprocess och ledningen av marknadsföringen.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd totalt: 108 h. Schemalagda studier: 52 h. Individuella studier: 56 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Kundinriktad marknadsföring

Sisältö

Grunderna av marknadsplanering, analys av premisserna, strategier, målsättning, planering av marknadsåtgärder och budgetering, uppföljning, ledning av marknadsföring.

Opiskelumateriaali

Andberg, L & Eliason, B. 2011. Marknadsplanen. 5:e uppl. Malmö. Liber Läromedel.
Cohen, W.A. 2006. Marketing Plan. 5:th ed. New York. Wiley&Sons.
Annat material erhålls i samband med föreläsningar.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, projekt- och övningsarbeten, tentamen.

Arviointikriteerit

1 Den studerande förstår grunderna i marknadsstrategi, -planering och -ledning.
3 Den studerande har bra förståelse för marknadsstrategi, -planering och -ledning, samt kan implementera kunskaperna i en marknadsplan.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för marknadsstrategi, -planering och -ledning, samt kan implementera kunskaperna i en välbearbetad marknadsplan.

Arviointimenetelmät

Tentamen (60%) och projekt (40%). Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin