Marknadsstrategi och -planering
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1306 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-FE 2012V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2013-2014) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Lillhannus, Åsa |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2013-2014
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 2.9.2013 – 20.12.2013 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 16.8.2013 – 13.9.2013 |
Osaamistavoitteet
Målet är att studerande känner till förändringsprocessen från vision till konkret handling. Studerande vet grundprinciperna för marknadsföringens planeringsprocess och ledningen av marknadsföringen.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd totalt: 108 h. Schemalagda studier: 52 h. Individuella studier: 56 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kundinriktad marknadsföring
Sisältö
Grunderna av marknadsplanering, analys av premisserna, strategier, målsättning, planering av marknadsåtgärder och budgetering, uppföljning, ledning av marknadsföring.
Opiskelumateriaali
Andberg, L & Eliason, B. 2011. Marknadsplanen. 5:e uppl. Malmö. Liber Läromedel.
Cohen, W.A. 2006. Marketing Plan. 5:th ed. New York. Wiley&Sons.
Annat material erhålls i samband med föreläsningar.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, projekt- och övningsarbeten, tentamen.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår grunderna i marknadsstrategi, -planering och -ledning.
3 Den studerande har bra förståelse för marknadsstrategi, -planering och -ledning, samt kan implementera kunskaperna i en marknadsplan.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för marknadsstrategi, -planering och -ledning, samt kan implementera kunskaperna i en välbearbetad marknadsplan.
Arviointimenetelmät
Tentamen (60%) och projekt (40%). Numerisk bedömning (0-5).