Tillämpad beslutsanalys
| Rakennetyyppi: | Opintojakso |
|---|---|
| Koodi: | TFS1105 |
| Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
| OPS: | T-FE 2012V |
| Taso: | Tradenomi (AMK) |
| Opiskeluvuosi: | 3 (2014-2015) |
| Laajuus: | 4 op |
| Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
| Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2014-2015
| Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
|---|---|---|---|---|
| 3 | 5.1.2015 – 30.4.2015 | Henrik Virtanen | Ruotsi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden får kunskap att utnyttja praktikfall i sin inlärningsprocess. Kunskap från tidigare studieperioder i marknadsföring tillämpas för att lösa problem som presenteras i praktikfallen. Studeranden skall stimuleras till kreativitet och självständigt tänkande med hjälp av verklighetsbaserade praktikfall. Det centrala är att studeranden får öva sig i problemlösning, beslutsfattande, ledarskap och argumentation för sina ställningstaganden.
Opiskelijan työmäärä
Studerandens arbetsmängd 108h. Föreläsningar 3h. Handledd närundervisning 30h. Självständigt arbete 75h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kundinriktad marknadsföring, marknadsföring av tjänster, relationsmarknadsföring.
Sisältö
Analys av verkliga situationer i företag. Identifiering av problem, övervägande av alternativa lösningar, beslutsträning.
Opiskelumateriaali
Praktikfall och artiklar som meddelas i början av studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar, övningsarbeten, projektarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår de grundläggande principerna av företagsledning från ett marknadsföringsperspektiv.
3 Den studerande förstår väl de grundläggande principerna av företagsledning från ett marknadsföringsperspektiv och kan tillämpa detta i praktiken.
5 Den studerande behärskar på ett utmärkt sätt de grundläggande principerna av företagsledning från ett marknadsföringsperspektiv och kan mycket väl tillämpadetta i praktiken.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5). Övningsarbeten 50%, presentation och timaktivitet 50%
