VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2012V > Vuosi 2 > Konsument- och köpbeteende (TFS1101)

Konsument- och köpbeteende

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1101
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2012V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2013-2014)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Lillhannus, Åsa
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
92.9.2013 – 20.12.2013Kim SkåtarRuotsi16.8.2013 – 13.9.2013

Osaamistavoitteet

Målet är att studeranden får kunskap och färdigheter att analysera konsument- och köpbeteende för att förstå hur marknaden fungerar. Studeranden kan använda sina kunskaper till att utveckla marknadsföringsåtgärder och tillämpa dessa i praktiken.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd sammanlagt: 78 h
- studier enligt läseordning: 39 h
- egna studier: 39 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Kundinriktad marknadsföring

Sisältö

Konsumentbeteende, faktorer som påverkar köpprocessen, konsumentens köpprocess, konsumentbeteende i framtiden.

Opiskelumateriaali

- Peter, J.P. - Olson, J.C. 2005. Consumer Behaviour and Marketing Strategy. 7th ed. New York. McGraw-Hill. –
- övrigt material som utdelas under studieperioden.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar 20h och övningsarbeten 19h.

Arviointikriteerit

1 studeranden förstår grunderna i konsument- och köpbeteende
3 studeranden förstår bra grunderna i konsument- och köpbeteende och kan tillämpa dem till stor del
5 studeranden förstår utmärkt grunderna i konsument- och köpbeteende och kan tillämpa dem mycket väl i praktiken

Arviointimenetelmät

Skriftlig tentamen 50%, projektarbeten 50%. Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin