VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2012V > Vuosi 2 > Marknadsföringens lagstiftningsgrunder (TFA0202)

Marknadsföringens lagstiftningsgrunder

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFA0202
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: T-FE 2012V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2013-2014)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Höglund, Mayvor
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
187.1.2014 – 30.5.2014Maj-Lis BackmanRuotsi9.12.2013 – 10.1.2014
197.1.2014 – 30.5.2014Mayvor HöglundRuotsi9.12.2013 – 10.1.2014

Osaamistavoitteet

Studerande bör väl lära sig och känna till samt förstå betydelsen av köplagen, konkurrenslagstiftningen, konsumentskydd samt immaterial rätt i näringslivet.

Opiskelijan työmäärä

Totala arbetsmängden: 81 h
Av vilken närundervisning: 40 h
och distansundervisning 41 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Grunderna i avtals- och obligationsrätt.

Sisältö

Köplagen, lag om konkurrensbegränsningar, lag om otillbörligt förfarande i näringsverksamhet, immateriella rättigheter, konsumenskydd och produktansvar

Opiskelumateriaali

- Bärlund, J. - Nybergh, F. - Petrell, K. 2005. Finlands civil- och handelsrätt. Helsingfors. Juristförbundets förlag.
- Hyvärinen, H. – Hulkko, P. – Ohvo, S. – Varjola-Vahveläinen, K. 2002 (eller nyare upplaga). Yksityisoikeuden perusteet. Porvoo.
- Suojanen, K. 2002 (eller nyare upplaga). Opi Oikeutta. Vihti. KS-Kustannus Oy.
- Ojajärvi, J.- Vainio, S. - Lindström, J.- Vainio, P. 2002. Ammattikorkeakoulun juridiikka II. Helsinki. Otava
- Gällande lagstiftning.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, projektarbeten, övningar och presentationer samt självstudier. En del av övningarna görs som nätundervisning.

Arviointikriteerit

1. Studerande förstår betydelsen av marknadsföringens lagstiftning.
3. Studerande förstår väl betydelsen av marknadsföringens lagstiftning och kan tillämpa det inlärda i praktiken
5.Studerande förstår utmärkt betydelsen av marknadsföringens lagstiftning och kan tillämpa det inlärda i olika praktiska situationer

Arviointimenetelmät

Utvärdering av övningar, projektarbeten och presentationer samt skriftlig tentamen. Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin