Rapportering av lärdomsprov
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFEP0503 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2012 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2014-2015) |
Laajuus: | 1 op |
Vastuuopettaja: | Frank, Kristina |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2014-2015
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
6 | 22.8.2014 – 19.12.2014 | Kristina Frank | Ruotsi | 15.8.2014 – 14.9.2014 |
7 | 27.10.2014 – 19.12.2014 | Kristina Frank, Marianne Waltermann | Ruotsi | 15.8.2014 – 30.11.2014 |
8 | 5.1.2015 – 20.2.2015 | Marianne Waltermann | Ruotsi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
Osaamistavoitteet
Studeranden känner till grunderna i vetenskapligt skrivande och rapportering. Han/hon förbereder sig också för påbörjandet av sitt lärdomsprov och fokuserar på själva skrivprocessen.
Opiskelijan työmäärä
Total arbetsmängd 27 h.
- närundervisning 13 h.
- självständiga studier 14 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Informativ kommunikation, Språk och påverkan
Sisältö
Språkriktighet och stilfrågor, fackterminologi, källhänvisningar. Instruktioner för lärdomsprov. Analys av lärdomsprov. Layout.
Opiskelumateriaali
-Svenska språknämnden 2000. Svenska skrivregler.
Stockholm. Liber AB.
- Nyberg, Rainer 2000. Skriv vetenskapliga uppsatser
och avhandlingar med stöd av IT och Internet. 4 upplagan.
Lund. Studentlitteratur.
Annat material i samband med föreläsningar.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar och presentationer.
Arviointikriteerit
1=Kan på ett tillfredsställande sätt rapportera och producera en ändamålsenlig och stilriktig text i enlighet med instruktioner och regler för vetenskapligt skrivande.
3=Kan rapportera och producera väl en ändamålsenlig och stilriktig text enligt instruktioner och regler för vetenskapligt skrivande.
5=Kan rapportera och producera en ändamålsenlig och stilriktig text på ett utmärkt språk i enlighet med instruktioner och regler för vetenskapligt skrivande.
Arviointimenetelmät
Övningsuppgifter.