Kundinriktad marknadsföring
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFA0204 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-FE 2010V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Lillhannus, Åsa |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
3 | 30.8.2010 – 17.12.2010 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 20.8.2010 – 19.9.2010 |
4 | 30.8.2010 – 17.12.2010 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 20.8.2010 – 19.9.2010 |
5 | 25.10.2010 – 4.3.2011 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 4.10.2010 – 29.10.2010 |
6 | 29.8.2011 – 30.12.2011 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 19.8.2011 – 9.9.2011 |
7 | 29.8.2011 – 30.12.2011 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 19.8.2011 – 9.9.2011 |
8 | 27.8.2012 – 21.12.2012 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 13.8.2012 – 7.9.2012 |
9 | 27.8.2012 – 21.12.2012 | Henrik Virtanen | Ruotsi | 13.8.2012 – 7.9.2012 |
10 | 24.8.2012 – 21.12.2012 | Henrik Virtanen | Ruotsi | 13.8.2012 – 7.9.2012 |
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden får grundläggande beredskap att framgångsrikt tillämpa kundorienterad marknadsföring i företag och organisationer och utgående från ett marknadsorienterat synsätt uppgöra en fungerande affärsidé och förverkliga den med hjälp av marknadsföringens konkurrensmedel.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd sammanlagt: 130 h
- studier enligt läseordning: 65 h
- egna studier: 65 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Inga förkunskaper
Sisältö
Kundorienterat marknadsföringssynsätt, marknadsföringens verksamhetsmiljö, konsument- och köpbeteende, affärsidé och affärsverksamhet, segmentering, positionering, produktbeslut, prisbeslut, distribution.
Opiskelumateriaali
- Mossberg L, Sundström M. 2011. Marknadsföringsboken. Studentlitteratur. Lund.
- Blythe Jim. 2008. Essentials of Marketing, 2nd ed. Harlow. Prentice Hall.
- Annat av läraren anvisat material.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar, projektarbeten och presentationer.
Arviointikriteerit
1 studeranden förstår grunderna i kundinriktad marknadsföring
3 studeranden förstår bra grunderna i kundinriktad marknadsföring och kan tillämpa dem till stor del
5 studeranden förstår utmärkt grunderna i kundinriktad marknadsföring och kan tillämpa dem mycket väl i praktiken
Arviointimenetelmät
Skriftlig tentamen 50%, projektuppgifter 50%. Numerisk bedömning (0-5).