VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2010 > Vuosi 2 > Business-to-Business-marknadsföring (TFS1401)

Business-to-Business-marknadsföring

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1401
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: T-FE 2010
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2011-2012)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Virtanen, Henrik
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2011-2012

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
19.1.2012 – 2.3.2012Anton SalmiRuotsi7.12.2011 – 15.1.2012

Osaamistavoitteet

Studeranden förstår marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag. Studeranden kan planera och förverkliga företags och organisationers försäljningsarbete.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd totalt: 54 h. Schemalagda studier: 26 h. Individuella studier: 28 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Inga förkunskaper

Sisältö

Business-to-business-marknadsföringens verksamhetsfält, organisatoriskt köpbeteende, säljbefrämjande åtgärder, relationsverksamhet och reklam.

Opiskelumateriaali

- Giglierano, Vitale. 2002. Business to business marketing. Analysis & Practice in a dynamic Environment.
- Övrigt av läraren anvisat material.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar och övningsarbeten.

Arviointikriteerit

1 Den studerande förstår principerna med marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna med marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag, samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken på business-to-business marknader.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna med marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag samt kan i stor utsträckning tillämpa de i praktiken på business-to-business marknader.

Arviointimenetelmät

Tentamen ( 60%) och övningar (40%). Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin