Marknadsstrategi och -planering
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1203 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-FE 2010 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2012-2013) |
Laajuus: | 8 op |
Vastuuopettaja: | Virtanen, Henrik |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Osaamistavoitteet
Målet är att studerande känner till förändringsprocessen från vision till konkret handling. Studerande vet grundprinciperna för marknadsföringens planeringsprocess och ledningen av marknadsföringen.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd totalt: 216 h. Schemalagda studier: 104 h. Individuella studier: 112 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kundinriktad marknadsföring
Sisältö
Grunderna av marknadsplanering, analys av premisserna, strategier, målsättning, planering av marknadsåtgärder och budgetering, uppföljning, motivering och förankring av personal till verkställandet av plan, ledning av marknadsföring. Projektarbete.
Opiskelumateriaali
Andberg, L & Eliason, B. 2011. Marknadsplanen. 5:e uppl. Malmö. Liber Läromedel.
Cohen, W.A. 2006. Marketing Plan. 5:th ed. New York. Wiley&Sons.
Annat material erhålls i samband med föreläsningar.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Tentamen, projekt- och övningsarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår grunderna i marknadsstrategi, -planering och -ledning.
3 Den studerande har bra förståelse för marknadsstrategi, -planering och -ledning, samt kan implementera kunskaperna i en marknadsplan.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för marknadsstrategi, -planering och -ledning, samt kan implementera kunskaperna i en välbearbetad marknadsplan.
Arviointimenetelmät
Tentamen (50%) och projekt (50%). Numerisk (0-5)