VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2010 > Vuosi 3 > Marknadsstrategi och -planering (TFS1203)

Marknadsstrategi och -planering

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1203
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: T-FE 2010
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2012-2013)
Laajuus: 8 op
Vastuuopettaja: Virtanen, Henrik
Opetuskieli: Ruotsi

Osaamistavoitteet

Målet är att studerande känner till förändringsprocessen från vision till konkret handling. Studerande vet grundprinciperna för marknadsföringens planeringsprocess och ledningen av marknadsföringen.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd totalt: 216 h. Schemalagda studier: 104 h. Individuella studier: 112 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Kundinriktad marknadsföring

Sisältö

Grunderna av marknadsplanering, analys av premisserna, strategier, målsättning, planering av marknadsåtgärder och budgetering, uppföljning, motivering och förankring av personal till verkställandet av plan, ledning av marknadsföring. Projektarbete.

Opiskelumateriaali

Andberg, L & Eliason, B. 2011. Marknadsplanen. 5:e uppl. Malmö. Liber Läromedel.
Cohen, W.A. 2006. Marketing Plan. 5:th ed. New York. Wiley&Sons.
Annat material erhålls i samband med föreläsningar.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Tentamen, projekt- och övningsarbeten.

Arviointikriteerit

1 Den studerande förstår grunderna i marknadsstrategi, -planering och -ledning.
3 Den studerande har bra förståelse för marknadsstrategi, -planering och -ledning, samt kan implementera kunskaperna i en marknadsplan.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för marknadsstrategi, -planering och -ledning, samt kan implementera kunskaperna i en välbearbetad marknadsplan.

Arviointimenetelmät

Tentamen (50%) och projekt (50%). Numerisk (0-5)


Takaisin