Finska inom affärslivet II
| Rakennetyyppi: | Opintojakso |
|---|---|
| Koodi: | TFP0314 |
| Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
| OPS: | T-FE 2010 |
| Taso: | Tradenomi (AMK) |
| Opiskeluvuosi: | 2 (2011-2012) |
| Laajuus: | 3 op |
| Vastuuopettaja: | Waltermann, Marianne |
| Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
| Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
|---|---|---|---|---|
| 11 | 29.8.2011 – 30.12.2011 | Marianne Waltermann | Ruotsi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
| 12 | 29.8.2011 – 30.12.2011 | Marianne Waltermann | Ruotsi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
| 13 | 9.1.2012 – 2.3.2012 | Simone Sundqvist | Ruotsi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
Osaamistavoitteet
Studeranden behärskar affärskommunikationen och -korrespondensen på finska både muntligt och skriftligt. Studeranden fördjupar sina kunskaper i muntlig och skriftlig kommunikation.
Opiskelijan työmäärä
Total arbetstid för den studerande 80 h varav 40 h närundervisning och 40 h självständigt arbete.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Finska inom affärslivet I
Sisältö
Affärsbrev, mötes- och förhandlingsteknik med tillhörande dokument, rapportering. Kulturella skillnader i kommunikation.
Affärstexter och -teorier på finska.
Opiskelumateriaali
Kortetjärvi-Nurmi, S. Korhonen, T. 1996. Viestillä tulokseen. Espoo. Weilin + Göös.
Kortetjärvi-Nurmi, S. Kuronen, M-L. Ollikainen, M. 2004. Yrityksen viestintä. Oy Edita Ab.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, muntliga och skriftliga övningar samt studiebesök.
Arviointikriteerit
5= Opiskelija hallitsee erinomaisesti kurssilla käsitellyt asiat ja kykenee hahmottamaan suuret asiakokonaisuudet ja asioiden väliset suhteet. Lisäksi opiskelija kykenee vaihtelevasti, eri olosuhteissa soveltamaan opittuja asioita käytäntöön.
3= Opiskelija osaa kurssilla käsitellyt asiat hyvin ja ymmärtää kurssilla käsiteltyjen asioiden merkityksen asiakokonaisuudessa. Opiskelija kykenee ohjatusti soveltamaan opittua käytäntöön.
1= Opiskelija osaa kurssilla käsitellyt peruskäsitteet ja -asiat.
Arviointimenetelmät
Deltagande i undervisningen, individuella övningar och tentamen både muntligt och skriftligt. Projektarbete.
Projektarbetet utgör 70 % av vitsordet och annat 30 %.
