Business-to-Business-marknadsföring
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1401 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-FE 2009 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Virtanen, Henrik |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 9.1.2012 – 2.3.2012 | Anton Salmi | Ruotsi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
Osaamistavoitteet
Studeranden förstår marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag. Studeranden kan planera och förverkliga företags och organisationers försäljningsarbete.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd totalt: 54 h. Schemalagda studier: 26 h. Individuella studier: 28 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Inga förkunskaper
Sisältö
Business-to-business-marknadsföringens verksamhetsfält, organisatoriskt köpbeteende, säljbefrämjande åtgärder, relationsverksamhet och reklam.
Opiskelumateriaali
- Giglierano, Vitale. 2002. Business to business marketing. Analysis & Practice in a dynamic Environment.
- Övrigt av läraren anvisat material.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar och övningsarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår principerna med marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna med marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag, samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken på business-to-business marknader.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna med marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag samt kan i stor utsträckning tillämpa de i praktiken på business-to-business marknader.
Arviointimenetelmät
Tentamen ( 60%) och övningar (40%). Numerisk bedömning (0-5).