Reklamgrafik
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1305 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2009 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2011-2012) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Sabel, Thomas |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
6 | 29.8.2011 – 23.12.2011 | Thomas Sabel | Ruotsi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
Osaamistavoitteet
Den studerande känner till de vanligaste grafiska dataprogrammen, kan planera en reklamkampanj samt bekantar sig med olika tekniska hjälpmedel. Den studerande förstår vikten av välplanerad grafik med tanke på organisationens framgång. Studeranden kan förverkliga ett företags grafiska planering från början till slut.
Opiskelijan työmäärä
81 timmar, varav
40 närtimmar och
41 timmar självständigt arbete
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Grunderna i marknadsföring
Sisältö
Användning av grafikprogram för reklamändamål.
Opiskelumateriaali
- Programmanualer.
- Annat av läraren bestämt material.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, handledda och datorstödda övningar och övningsarbeten.
Arviointikriteerit
1 studeranden förstår reklamgrafikens grunder
3 studeranden förstår reklamgrafikens grunder bra och kan tillämpa till stora delar
5 studeranden förstår reklamgrafikens grunder utmärkt och kan tillämpa dem i praktiken
Arviointimenetelmät
Övningsarbeten (30%) samt projektarbete (70%). Numerisk bedömning (0-5).