Projektmarknadsföring
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1302 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2009 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2010-2011) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Hellström, Heidi |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2010-2011
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
4 | 25.10.2010 – 17.12.2010 | Camilla Stenbäck | Ruotsi | 4.10.2010 – 29.10.2010 |
Osaamistavoitteet
Målet med studieperioden är att studeranden får kunskaper om projektförsäljning och marknadsföring. I studieperioden behandlas projektmarknadsföringens och försäljningens speciella natur och egenskaper. Tyngdpunkten i studieperioden är på internationell projektmarknadsföring.
Opiskelijan työmäärä
Total arbetsmängd 40h. Schemalagda studier 30h. Självstudier 10h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Inga förkunskaper.
Sisältö
Projektmarknadsföringens natur och egenskaper, marknadsföringsstrategi, projektteknik, projektmarknadsföring och ledning av samarbetsnätver samt projektens försäljningsprocess.
Opiskelumateriaali
- Cova, Bernard, Pervez Ghauri and Robert Salle. 2002. Project Marketing: Beyond Competitive Bidding, West Sussex, England.
- Övrigt material som utdelas under studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar, grupparbeten, självstudier.
Arviointikriteerit
5= Den studerande förstår utmärkt projektmarknadsföringens grunder och kan på ett mycket bra sätt tillämpa detta i praktiken.
3= Den studerande förstår på ett bra sätt projektmarknadsföringens grunder och kan tillämpa detta i praktiken.
1= Den studerande förstår projektmarknadsföringens grunder.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5). Aktivt deltagande i närundervisningen, avklarat övningsarbete och tent.