Tillämpad beslutsanalys
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1105 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-FE 2009 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 24.10.2011 – 2.3.2012 | Kim Skåtar | Ruotsi | 3.10.2011 – 30.10.2011 |
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden får kunskap att utnyttja praktikfall i sin inlärningsprocess. Kunskap från tidigare studieperioder i marknadsföring tillämpas för att lösa problem som presenteras i praktikfallen. Studeranden skall stimuleras till kreativitet och självständigt tänkande med hjälp av verklighetsbaserade praktikfall. Det centrala är att studeranden får öva sig i problemlösning, beslutsfattande, ledarskap och argumentation för sina ställningstaganden.
Opiskelijan työmäärä
Studerandens arbetsmängd 108h. Föreläsningar 3h. Handledd närundervisning 30h. Självständigt arbete 75h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kundinriktad marknadsföring, marknadsföring av tjänster, relationsmarknadsföring.
Sisältö
Analys av verkliga situationer i företag. Identifiering av problem, övervägande av alternativa lösningar, beslutsträning.
Opiskelumateriaali
Praktikfall och artiklar som meddelas i början av studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar, övningsarbeten, projektarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår de grundläggande principerna av företagsledning från ett marknadsföringsperspektiv.
3 Den studerande förstår väl de grundläggande principerna av företagsledning från ett marknadsföringsperspektiv och kan tillämpa detta i praktiken.
5 Den studerande behärskar på ett utmärkt sätt de grundläggande principerna av företagsledning från ett marknadsföringsperspektiv och kan mycket väl tillämpadetta i praktiken.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5). Övningsarbeten 50%, presentation och timaktivitet 50%