VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2009 > Vuosi 2 > Virtuell marknadsföring (TFS1104)

Virtuell marknadsföring

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1104
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2009
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2010-2011)
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Virtanen, Henrik
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2010-2011

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
63.1.2011 – 29.4.2011Anton SalmiRuotsi7.12.2010 – 9.1.2011

Osaamistavoitteet

Målet är att ge studeranden kunskaper om de virtuella marknaderna och dess unika särdrag och möjligheter i jämförelse med traditionell marknadskommunikation. Speciell vikt fästs vid planering, inköp, kommunikation samt underhåll av virtuella marknadsplatser.

Opiskelijan työmäärä

Total arbetsmängd 108 h. Schemalagda studier: 45 h. Individuella studier: 63 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Konsument- och köpbeteende, Reklamgrafik

Sisältö

De virtuella marknadernas särdrag, terminologi, Internetreklam, e-handel, marknadsföring i virtuella medier, webb 2.0 samt film och ljud över Internet.

Opiskelumateriaali

- Hanson, W. 2000. Principles of Internet Marketing. Cincinnati. South-Western College Publishing.
- Annat av läraren anvisat material.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar och övningsarbeten.

Arviointikriteerit

1 Den studernade förstår principerna i virtuell marknadsföring.
3 Den studerande förstår väl den virtuella marknadsföringens särdrag och kan använda en virtuell handelsplats som en del av företagets marknadsföringskativitetsportfölj.
5 Den studerande förstår utmärktl den virtuella marknadsföringens särdrag och kan mycket väl använda en virtuell handelsplats som en del av företagets marknadsföringskativitetsportfölj.

Arviointimenetelmät

Tentamen (60%) och projekt (40%). Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin