VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2009 > Vuosi 2 > Marknadsföring av tjänster (TFS1103)

Marknadsföring av tjänster

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1103
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2009
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2010-2011)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2010-2011

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
630.8.2010 – 17.12.2010Kim SkåtarRuotsi20.8.2010 – 5.9.2010

Osaamistavoitteet

Målet är att studeranden skall få grundläggande kunskaper om tjänstesektorn och de särfrågor som är aktuella vid marknadsföring av tjänster. Studeranden kan tillämpa kunskapen i praktiken.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd totalt: 135 h. Schemalagda studier: 50 h. Individuella studier: 85 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Grunderna i marknadsföring

Sisältö

Produktion av tjänster, tjänstekvalitet och utveckling, modeller för ledning av marknadsföring av tjänster.

Opiskelumateriaali

- Grönroos, C. 2008: Service Management och Marknadsföring. Liber Ekonomi.
- Övrigt material som utdelas under studieperioden.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar och övningsarbeten.

Arviointikriteerit

1 Den studerande förstår grunderna i tjänstemarknadsföring.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i tjänstemarknadsföring, samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i tjänstemarknadsföring, samt kan i stor utsträckning tillämpa de i praktiken.

Arviointimenetelmät

Numerisk bedömning (0-5). Klassaktivitet 25%, övningsarbete 25%, tent 50%.


Takaisin