Konsument- och köpbeteende
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1101 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2009 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2010-2011) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Lillhannus, Åsa |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2010-2011
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
6 | 7.3.2011 – 29.4.2011 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 14.2.2011 – 13.3.2011 |
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden får kunskap och färdigheter att analysera konsument- och köpbeteende för att förstå hur marknaden fungerar. Studeranden kan använda sina kunskaper till att utveckla marknadsföringsåtgärder och tillämpa dessa i praktiken.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd sammanlagt: 78 h
- studier enligt läseordning: 39 h
- egna studier: 39 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kundinriktad marknadsföring
Sisältö
Konsumentbeteende, faktorer som påverkar köpprocessen, konsumentens köpprocess, konsumentbeteende i framtiden.
Opiskelumateriaali
- Peter, J.P. - Olson, J.C. 2005. Consumer Behaviour and Marketing Strategy. 7th ed. New York. McGraw-Hill.
- övrigt material som utdelas under studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar 20h och övningsarbeten 19h.
Arviointikriteerit
1 studeranden förstår grunderna i konsument- och köpbeteende
3 studeranden förstår bra grunderna i konsument- och köpbeteende och kan tillämpa dem till stor del
5 studeranden förstår utmärkt grunderna i konsument- och köpbeteende och kan tillämpa dem mycket väl i praktiken
Arviointimenetelmät
Skriftlig tentamen 50%, projektarbeten 50%. Numerisk bedömning (0-5).