VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2009 > Kundinriktad marknadsföring (TFA0204)

Kundinriktad marknadsföring

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFA0204
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: T-FE 2009
Taso: Tradenomi (AMK)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Lillhannus, Åsa
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
124.8.2009 – 19.12.2009Åsa LillhannusRuotsi14.8.2009 – 20.9.2009
224.8.2009 – 19.12.2009Åsa LillhannusRuotsi14.8.2009 – 20.9.2009
330.8.2010 – 17.12.2010Åsa LillhannusRuotsi20.8.2010 – 19.9.2010
430.8.2010 – 17.12.2010Åsa LillhannusRuotsi20.8.2010 – 19.9.2010
525.10.2010 – 4.3.2011Åsa LillhannusRuotsi4.10.2010 – 29.10.2010
629.8.2011 – 30.12.2011Åsa LillhannusRuotsi19.8.2011 – 9.9.2011
729.8.2011 – 30.12.2011Åsa LillhannusRuotsi19.8.2011 – 9.9.2011
827.8.2012 – 21.12.2012Åsa LillhannusRuotsi13.8.2012 – 7.9.2012
927.8.2012 – 21.12.2012Henrik VirtanenRuotsi13.8.2012 – 7.9.2012
1024.8.2012 – 21.12.2012Henrik VirtanenRuotsi13.8.2012 – 7.9.2012

Osaamistavoitteet

Målet är att studeranden får grundläggande beredskap att framgångsrikt tillämpa kundorienterad marknadsföring i företag och organisationer och utgående från ett marknadsorienterat synsätt uppgöra en fungerande affärsidé och förverkliga den med hjälp av marknadsföringens konkurrensmedel.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd sammanlagt: 130 h
- studier enligt läseordning: 65 h
- egna studier: 65 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Inga förkunskaper

Sisältö

Kundorienterat marknadsföringssynsätt, marknadsföringens verksamhetsmiljö, konsument- och köpbeteende, affärsidé och affärsverksamhet, segmentering, positionering, produktbeslut, prisbeslut, distribution.

Opiskelumateriaali

- Mossberg L, Sundström M. 2011. Marknadsföringsboken. Studentlitteratur. Lund.
- Blythe Jim. 2008. Essentials of Marketing, 2nd ed. Harlow. Prentice Hall.
- Annat av läraren anvisat material.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, övningar, projektarbeten och presentationer.

Arviointikriteerit

1 studeranden förstår grunderna i kundinriktad marknadsföring
3 studeranden förstår bra grunderna i kundinriktad marknadsföring och kan tillämpa dem till stor del
5 studeranden förstår utmärkt grunderna i kundinriktad marknadsföring och kan tillämpa dem mycket väl i praktiken

Arviointimenetelmät

Skriftlig tentamen 50%, projektuppgifter 50%. Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin