VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2008V > Vuosi 3 > Marknadsplanering och ledarskap (TFS1202)

Marknadsplanering och ledarskap

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1202
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2008V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2010-2011)
Laajuus: 8 op
Vastuuopettaja: Virtanen, Henrik
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2010-2011

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
530.8.2010 – 4.3.2011Henrik VirtanenRuotsi20.8.2010 – 5.9.2010
625.10.2010 – 27.5.2011Henrik Virtanen, Sören GranlundRuotsi4.10.2010 – 29.10.2010
725.4.2011 – 27.5.2011Sören GranlundRuotsi14.2.2011 – 13.3.2011

Osaamistavoitteet

Målet är att studerande känner till förändringsprocessen från vision till konkret handling. Studerande vet grundprinciperna från planeringsprocess och ledning av marknadsföring.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd totalt: 216 h. Schemalagda studier: 104 h. Individuella studier: 112 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Kundinriktad marknadsföring

Sisältö

Grunderna av marknadsplanering, analys av premisserna, strategier, målsättning, planering av marknadsåtgärder och budgetering, uppföljning, motivering och förankring av personal till verkställandet av plan, ledning av marknadsföring. Projektarbete.

Opiskelumateriaali

- Andeberg, L – Eliason, B. 2005. Marknadsplanen. 4 uppl. Malmö. Liber Läromedel.
- Cohen, W.A. 2006. Marketing Plan. 5 uppl. New York. Wiley&Sons.
- Lumijärvi, O-P. 1997. Toimintojohtaminen -activity based managementing suomalaisia sovelluksia. Espoo. WSOY.
- Annat material erhålls i samband med föreläsningar.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Tentamen, projekt- och övningsarbeten.

Arviointikriteerit

1 Den studerande förstår grunderna i marknadsstrategi, -planering och -ledning.
3 Den studerande har bra förståelse för marknadsstrategi, -planering och -ledning, samt kan implementera kunskaperna i en marknadsplan.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för marknadsstrategi, -planering och -ledning, samt kan implementera kunskaperna i en välbearbetad marknadsplan.

Arviointimenetelmät

Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin