Relationsmarknadsföring
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1102 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2008V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2009-2010) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Virtanen, Henrik |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2009-2010
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
4 | 26.10.2009 – 6.3.2010 | Sören Granlund | Ruotsi | 5.10.2009 – 1.11.2009 |
5 | 4.1.2010 – 1.5.2010 | Henrik Virtanen | Ruotsi | 7.12.2009 – 10.1.2010 |
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden vidgar sitt perspektiv utöver det traditionella marknadsmix-synsättet, och får grundläggande kunskaper i hur man praktiskt arbetar med relationer, nätverk och interaktion inom marknadsföringens område.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd totalt: 81 h. Schemalagda studier: 39 h. Individuella studier: 42 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kundinriktad marknadsföring
Sisältö
Relationsmarknadsföringens begrepp, olika typer av marknadsrelationer, interaktion mellan kund och företag, konsekvenser för marknadsföringen.
Opiskelumateriaali
- Gummesson, E. 2002. Relationsmarknadsföring: Från 4P till 30R, 3. uppl. Malmö. Liber Ekonomi.
- Övrigt material som utdelas under studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar och projektarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår grunderna i relationsmarknadsföring.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i relationsmarknadsföring, samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i relationsmarknadsföring, samt kan i stor utsträckning tillämpa de i praktiken.
Arviointimenetelmät
Tentamen (60%) och projekt (40%). Numerisk bedömning (0-5).