Finska inom affärslivet II
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFP0314 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2008V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2009-2010) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Waltermann, Marianne |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2009-2010
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
6 | 24.8.2009 – 19.12.2009 | Marianne Waltermann | Ruotsi | 14.8.2009 – 6.9.2009 |
7 | 24.8.2009 – 19.12.2009 | Marianne Waltermann | Ruotsi | 14.8.2009 – 6.9.2009 |
8 | 4.1.2010 – 1.5.2010 | Marianne Waltermann | Ruotsi | 7.12.2009 – 10.1.2010 |
Osaamistavoitteet
Studeranden behärskar affärskommunikationen och -korrespondensen på finska både muntligt och skriftligt. Studeranden fördjupar sina kunskaper i muntlig och skriftlig kommunikation.
Opiskelijan työmäärä
Total arbetstid för den studerande 80 h varav 40 h närundervisning och 40 h självständigt arbete.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Finska inom affärslivet I
Sisältö
Affärsbrev, mötes- och förhandlingsteknik med tillhörande dokument, rapportering. Kulturella skillnader i kommunikation.
Affärstexter och -teorier på finska.
Opiskelumateriaali
Kortetjärvi-Nurmi, S. Korhonen, T. 1996. Viestillä tulokseen. Espoo. Weilin + Göös.
Kortetjärvi-Nurmi, S. Kuronen, M-L. Ollikainen, M. 2004. Yrityksen viestintä. Oy Edita Ab.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, muntliga och skriftliga övningar samt studiebesök.
Arviointikriteerit
5= Opiskelija hallitsee erinomaisesti kurssilla käsitellyt asiat ja kykenee hahmottamaan suuret asiakokonaisuudet ja asioiden väliset suhteet. Lisäksi opiskelija kykenee vaihtelevasti, eri olosuhteissa soveltamaan opittuja asioita käytäntöön.
3= Opiskelija osaa kurssilla käsitellyt asiat hyvin ja ymmärtää kurssilla käsiteltyjen asioiden merkityksen asiakokonaisuudessa. Opiskelija kykenee ohjatusti soveltamaan opittua käytäntöön.
1= Opiskelija osaa kurssilla käsitellyt peruskäsitteet ja -asiat.
Arviointimenetelmät
Deltagande i undervisningen, individuella övningar och tentamen både muntligt och skriftligt. Projektarbete.
Projektarbetet utgör 70 % av vitsordet och annat 30 %.