Ledarskap i internationell omgivning
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS2301 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2008 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2010-2011) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Blomquist, Helena |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2010-2011
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
4 | 25.10.2010 – 17.12.2010 | Helena Blomquist | Ruotsi | 4.10.2010 – 29.10.2010 |
5 | 25.10.2010 – 17.12.2010 | Helena Blomquist | Ruotsi | 4.10.2010 – 29.10.2010 |
Osaamistavoitteet
Studeranden kan bestämma, analysera, planera, och utveckla kunnandet i en internationell organisation. Målet är att förbereda studeranden inför internationell projektverksamhet, projektledarskap och mångkulturellt teamarbete. Studeranden bör behärska hur man säkerställer personalens expertkunskap samt kunna utvärdera behovet av utomstående experter i organisationen.
Opiskelijan työmäärä
Total arbetsmängd 90 h
- föreläsningar och övningar 40 h
- förberedelser inför tentamen 10 h
- övningsarbete 10 h
- självständigt arbete och reflektioner 30 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Företagsamhet
Sisältö
Organisationen internationella behov, planering och utvecklingsstrategier. Att ge grundinformation om typiska aktuella verksamhetsmål: internationella projekts natur, specialdrag, projektledarskap och mångkulturellt teamarbete samt om experters verksamhet.
Opiskelumateriaali
Walker, D Walker, T. & Schmitz, J. 2003. Doing business internationally: The guide to cross-cultural success. McGraw-Hill.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Närundervisning, föreläsningar, grupparbeten och projektarbeten.
Arviointikriteerit
1 studerande förstår betydelsen av internationellt ledarskap
3 studerande förstår bra betydelsen av internationellt ledarskap
5 studerande förstår utmärkt betydelsen av internationellt ledarskap
Arviointimenetelmät
Tentamen 50%, skriftliga uppgifter och projektarbete 50%. Numerisk bedömning (0-5).