VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2008 > Vuosi 2 > Business-to-Business-marknadsföring (TFS1303)

Business-to-Business-marknadsföring

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1303
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2008
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2009-2010)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Ruotsi

Osaamistavoitteet

Studeranden förstår marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag. Studeranden kan planera och förverkliga företags och organisationers försäljningsarbete.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd totalt: 81 h. Schemalagda studier: 21 h. Individuella studier: 50 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Kundinriktad marknadsföring.

Sisältö

Business-to-business-marknadsföringens verksamhetsfält, organisatoriskt köpbeteende, säljbefrämjande åtgärder, relationsverksamhet och reklam.

Opiskelumateriaali

- Flodhammar, Å. – Bäckman, B et.al. Industriell marknadsföring. Marknadsundersökning, reklam, försäljning och planering.
- Giglierano, Vitale. 2002. Business to business marketing. Analysis & Practice in a dynamic Environment.
- Gadde, L-E. – Håkansson, H. Professionellt inköp. Studentlitteratur (valda delar).

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar och övningsarbeten.

Arviointikriteerit

1 Den studerande förstår grunderna i marknadsföring som riktar sig till företag.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikation samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikation, samt kan i stor utsträckning tillämpa de i praktiken.

Arviointimenetelmät

Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin