Business-to-Business-marknadsföring
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | TFS1303 | 
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot | 
| OPS: | T-FE 2008 | 
| Taso: | Tradenomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 2 (2009-2010) | 
| Laajuus: | 3 op | 
| Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim | 
| Opetuskieli: | Ruotsi | 
Osaamistavoitteet
Studeranden förstår marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag. Studeranden kan planera och förverkliga företags och organisationers försäljningsarbete.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd totalt: 81 h. Schemalagda studier: 21 h. Individuella studier: 50 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kundinriktad marknadsföring.
Sisältö
Business-to-business-marknadsföringens verksamhetsfält, organisatoriskt köpbeteende, säljbefrämjande åtgärder, relationsverksamhet och reklam.
Opiskelumateriaali
- Flodhammar, Å.  Bäckman, B et.al. Industriell marknadsföring. Marknadsundersökning, reklam, försäljning och planering.
- Giglierano, Vitale. 2002. Business to business marketing. Analysis & Practice in a dynamic Environment.
- Gadde, L-E.  Håkansson, H. Professionellt inköp. Studentlitteratur (valda delar).
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar och övningsarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår grunderna i marknadsföring som riktar sig till företag.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikation samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken. 
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikation, samt kan i stor utsträckning tillämpa de i praktiken.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5).
