VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2008 > Vuosi 2 > Projektmarknadsföring (TFS1302)

Projektmarknadsföring

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1302
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2008
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2009-2010)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Hellström, Heidi
Opetuskieli: Ruotsi

Osaamistavoitteet

Målet med studieperioden är att studeranden får kunskaper om projektförsäljning och marknadsföring. I studieperioden behandlas projektmarknadsföringens och försäljningens speciella natur och egenskaper. Tyngdpunkten i studieperioden är på internationell projektmarknadsföring.

Opiskelijan työmäärä

Total arbetsmängd 40h. Schemalagda studier 30h. Självstudier 10h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Inga förkunskaper.

Sisältö

Projektmarknadsföringens natur och egenskaper, marknadsföringsstrategi, projektteknik, projektmarknadsföring och ledning av samarbetsnätver samt projektens försäljningsprocess.

Opiskelumateriaali

- Cova, Bernard, Pervez Ghauri and Robert Salle. 2002. Project Marketing: Beyond Competitive Bidding, West Sussex, England.
- Övrigt material som utdelas under studieperioden.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, övningar, grupparbeten, självstudier.

Arviointikriteerit

5= Den studerande förstår utmärkt projektmarknadsföringens grunder och kan på ett mycket bra sätt tillämpa detta i praktiken.
3= Den studerande förstår på ett bra sätt projektmarknadsföringens grunder och kan tillämpa detta i praktiken.
1= Den studerande förstår projektmarknadsföringens grunder.

Arviointimenetelmät

Numerisk bedömning (0-5). Aktivt deltagande i närundervisningen, avklarat övningsarbete och tent.


Takaisin