Projektmarknadsföring
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | TFS1302 | 
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot | 
| OPS: | T-FE 2008 | 
| Taso: | Tradenomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 2 (2009-2010) | 
| Laajuus: | 3 op | 
| Vastuuopettaja: | Hellström, Heidi | 
| Opetuskieli: | Ruotsi | 
Osaamistavoitteet
Målet med studieperioden är att studeranden får kunskaper om projektförsäljning och marknadsföring. I studieperioden behandlas projektmarknadsföringens och försäljningens speciella natur och egenskaper. Tyngdpunkten i studieperioden är på internationell projektmarknadsföring.
Opiskelijan työmäärä
Total arbetsmängd 40h. Schemalagda studier 30h. Självstudier 10h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Inga förkunskaper.
Sisältö
Projektmarknadsföringens natur och egenskaper, marknadsföringsstrategi, projektteknik, projektmarknadsföring och ledning av samarbetsnätver samt projektens försäljningsprocess.
Opiskelumateriaali
- Cova, Bernard, Pervez Ghauri and Robert Salle. 2002. Project Marketing: Beyond Competitive Bidding, West Sussex, England. 
- Övrigt material som utdelas under studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar, grupparbeten, självstudier.
Arviointikriteerit
5= Den studerande förstår utmärkt projektmarknadsföringens grunder och kan på ett mycket bra sätt tillämpa detta i praktiken. 
3= Den studerande förstår på ett bra sätt projektmarknadsföringens grunder och kan tillämpa detta i praktiken. 
1= Den studerande förstår projektmarknadsföringens grunder.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5). Aktivt deltagande i närundervisningen, avklarat övningsarbete och tent.
