Tillämpad beslutsanalys
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | TFS1301 | 
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot | 
| OPS: | T-FE 2008 | 
| Taso: | Tradenomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 3 (2010-2011) | 
| Laajuus: | 3 op | 
| Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim | 
| Opetuskieli: | Ruotsi | 
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden får kunskap att utnyttja praktikfall i sin inlärningsprocess. Kunskap från tidigare studieperioder i marknadsföring tillämpas för att lösa problem som presenteras i praktikfallen. Studeranden skall stimuleras till kreativitet och självständigt tänkande med hjälp av verklighetsbaserade praktikfall. Det centrala är att studeranden får öva sig i problemlösning, beslutsfattande, ledarskap och argumentation för sina ställningstaganden.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd totalt: 81 h. Schemalagda studier: 30 h. Individuella studier: 51 h.
Sisältö
Analys av verkliga situationer i företag. Identifiering av problem, övervägande av alternativa lösningar, beslutsträning.
Opiskelumateriaali
Praktikfall och artiklar som meddelas i början av studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar, övningsarbeten, projektarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår grunderna i företagsverksamhet ur marknadsföringssynvinkel. 
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i företagsverksamhet ur marknadsföringssynvinkel samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken. 
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i företagsverksamhet ur marknadsföringssynvinkel, samt kan i stor utsträckning tillämpa dessa i praktiken.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5). Övningsarbeten 50% och timaktivitet 50%
