Marknadsföring av tjänster
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | TFS1103 | 
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot | 
| OPS: | T-FE 2008 | 
| Taso: | Tradenomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 2 (2009-2010) | 
| Laajuus: | 5 op | 
| Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim | 
| Opetuskieli: | Ruotsi | 
Toteutukset lukuvuonna 2009-2010
| Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen | 
|---|---|---|---|---|
| 4 | 24.8.2009 – 6.3.2010 | Kim Skåtar | Ruotsi | 14.8.2009 – 6.9.2009 | 
| 5 | 24.8.2009 – 19.12.2009 | Karl-Johan Smeds | Ruotsi | 14.8.2009 – 6.9.2009 | 
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden skall få grundläggande kunskaper om tjänstesektorn och de särfrågor som är aktuella vid marknadsföring av tjänster. Studeranden kan tillämpa kunskapen i praktiken.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd totalt: 135 h. Schemalagda studier: 50 h. Individuella studier: 85 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Grunderna i marknadsföring
Sisältö
Produktion av tjänster, tjänstekvalitet och utveckling, modeller för ledning av marknadsföring av tjänster.
Opiskelumateriaali
- Grönroos, C. 2008: Service Management och Marknadsföring. Liber Ekonomi. 
- Övrigt material som utdelas under studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar och övningsarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår grunderna i tjänstemarknadsföring. 
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i tjänstemarknadsföring, samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken. 
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i tjänstemarknadsföring, samt kan i stor utsträckning tillämpa de i praktiken.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5). Klassaktivitet 25%, övningsarbete 25%, tent 50%.
