Konsument- och köpbeteende
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | TFS1101 | 
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot | 
| OPS: | T-FE 2008 | 
| Taso: | Tradenomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 2 (2009-2010) | 
| Laajuus: | 3 op | 
| Vastuuopettaja: | Lillhannus, Åsa | 
| Opetuskieli: | Ruotsi | 
Toteutukset lukuvuonna 2009-2010
| Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen | 
|---|---|---|---|---|
| 4 | 26.10.2009 – 6.3.2010 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 5.10.2009 – 1.11.2009 | 
| 5 | 4.1.2010 – 6.3.2010 | Sören Granlund | Ruotsi | 7.12.2009 – 10.1.2010 | 
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden får kunskap och färdigheter att analysera konsument- och köpbeteende för att förstå hur marknaden fungerar. Studeranden kan använda sina kunskaper till att utveckla marknadsföringsåtgärder och tillämpa dessa i praktiken.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd sammanlagt: 78 h
- studier enligt läseordning: 39 h
- egna studier: 39 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kundinriktad marknadsföring
Sisältö
Konsumentbeteende, faktorer som påverkar köpprocessen, konsumentens köpprocess, konsumentbeteende i framtiden.
Opiskelumateriaali
- Peter, J.P. - Olson, J.C. 2005. Consumer Behaviour and Marketing Strategy. 7th ed. New York. McGraw-Hill. 
- övrigt material som utdelas under studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar 20h och övningsarbeten 19h.
Arviointikriteerit
1 studeranden förstår grunderna i konsument- och köpbeteende
3 studeranden förstår bra grunderna i  konsument- och köpbeteende och kan tillämpa dem till stor del 
5 studeranden förstår utmärkt grunderna i konsument- och köpbeteende och kan tillämpa dem mycket väl i praktiken
Arviointimenetelmät
Skriftlig tentamen 50%, projektarbeten 50%. Numerisk bedömning (0-5).
