VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2007 > Vuosi 3 > Planering av den internationella marknadsföringen (TFS2103)

Planering av den internationella marknadsföringen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS2103
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2007
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2009-2010)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Virtanen, Henrik
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2009-2010

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
324.8.2009 – 19.12.2009Karl-Johan SmedsRuotsi14.8.2009 – 6.9.2009
44.1.2010 – 1.5.2010Sören GranlundRuotsi7.12.2009 – 10.1.2010

Osaamistavoitteet

Målet är att studerande utvecklar färdigheter att delta i företagets strategiska och operativa planerings- och beslutsprocess som berör marknadsföringsåtgärder och deras samordnande på internationella marknader.

Opiskelijan työmäärä

Totalt antal arbetstimmar: 135
- varav schemalagda studier: 65 h
- varav självstudier: 70 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Marketing Mix Elements in International Marketing

Sisältö

Strategi och dess utveckling, strategisk och operativ planering, planeringsprocess och planeringsstruktur.

Opiskelumateriaali

- Andberg. L, Eliasson. B, Marknadsplanen 2 uppl. Malmö. LiberLäromedel.
- Övrig litteratur som meddelas vid kursstart.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, grupparbeten, självständiga studier.

Arviointikriteerit

1 Studerande förstår grunderna i marknadsplanering
3 Studerande har en god förståelse för grunderna i marknadsplanering och kan tillämpa sina kunskaper i praktiken
5 Studerande har en utmärkt förståelse för grunderna i marknadsplanering och kan på ett utmärkt sätt tillämpa sina kunskaper i praktiken

Arviointimenetelmät

Tentamen och projekt. Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin