Business-to-Business-marknadsföring
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1303 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2007 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2008-2009) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
3 | 5.1.2009 – 2.5.2009 | Sören Granlund | Ruotsi | 8.12.2008 – 11.1.2009 |
Osaamistavoitteet
Studeranden förstår marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikationens särdrag. Studeranden kan planera och förverkliga företags och organisationers försäljningsarbete.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd totalt: 81 h. Schemalagda studier: 21 h. Individuella studier: 50 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kundinriktad marknadsföring.
Sisältö
Business-to-business-marknadsföringens verksamhetsfält, organisatoriskt köpbeteende, säljbefrämjande åtgärder, relationsverksamhet och reklam.
Opiskelumateriaali
- Flodhammar, Å. Bäckman, B et.al. Industriell marknadsföring. Marknadsundersökning, reklam, försäljning och planering.
- Giglierano, Vitale. 2002. Business to business marketing. Analysis & Practice in a dynamic Environment.
- Gadde, L-E. Håkansson, H. Professionellt inköp. Studentlitteratur (valda delar).
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar och övningsarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår grunderna i marknadsföring som riktar sig till företag.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikation samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i marknadsföring som riktar sig till företag, speciellt marknadskommunikation, samt kan i stor utsträckning tillämpa de i praktiken.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5).